https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

کارگاه بین‌المللی معماری خشتی در یزد

تاریخ ثبت : 22 بهمن 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  کارگاه بین‌المللی معماری خشتی در یزد
کارگاه بین‌المللی معماری خشتی در یزد کارگاه بین‌المللی معماری خشتی در یزد

اولین کارگاه بین‌المللی « معماری خشتی ، شهر میراث جهانی یزد » ، با رویکرد بررسی چالش‌ها و مشکلات حفاظت استان، در دانشگاه یزد آغاز به کار کرده است.
علاوه بر استادان شهرسازی و معماری کشور، محمدحسن طالبیان؛ معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، ماریانا کوریا؛ رئیس کمیته علمی جهانی میراث معماری خشتی در شورای بین‌ المللی ابنیه ایکوموس و همچنین یوکا یوکیلیتو؛ نماینده مرکز بین‌المللی مطالعه حفاظت آثار تاریخی فرهنگی ایکروم و استاد مشاور مدیرکل، از مدرسان این کارگاه می باشند که در پایان نیز به شرکت‌کنندگان گواهینامه معتبری اعطا خواهند کرد.
لازم به ذکر می باشد که «ایکروم»، نهادی با هدف حفاظت از میراث فرهنگی جهان است که با آموزش، پژوهش، همکاری، اطلاع‌رسانی، برنامه‌های حمایتی و... نسبت به اهمیت میراث فرهنگی تأسیس‌ شده و «ایکوموس» نیز، مهمترین مرجع بین‌المللی و تشکلی غیردولتی می باشد که به صورت تخصصی در راستای حفاظت از آثار تاریخی فعالیت می‌کند.
شایان ذکر است که سکونت‌گاه‌ های یزد، شامل 2270 هکتار بافت تاریخی است و از این رو، این شهر به ‌عنوان اولین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان _ با بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و حریم 5000 هکتار _ معرفی شد. از آن جا که معماری خشتی یزد بسیار قابل توجه می باشد، کارگاه بین المللی معماری خشتی با تلاش معاونت معماری و شهرسازی شهرداری یزد دایر گردید و فعالیت این کارگاه تا 27 بهمن ‌ماه ادامه خواهد داشت.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi