https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

رونمایی از نقوش سفال و سرامیک میبد در سازمان میراث فرهنگی کشور

تاریخ ثبت : 22 خرداد 1398 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  رونمایی از نقوش سفال و سرامیک میبد در سازمان میراث فرهنگی کشور
رونمایی از نقوش سفال و سرامیک میبد در سازمان میراث فرهنگی کشور رونمایی از نقوش سفال و سرامیک میبد در سازمان میراث فرهنگی کشور

همزمان با هفته صنایع دستی و نیز با حضور معاونت صنایع دستی کشور، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان یزد، مدیرکل روابط عمومی میراث فرهنگی و تعدادی دیگر از مسئولان، از ۶۰ طرح زیبا و اصیل سفال و سرامیک میبد رونمایی شد.
محمدرضا دهقان مهرجردی، معاون صنایع دستی استان یزد، ضمن اعلام این خبر افزود: سفالگری در میبد از سال‌های گذشته رواج داشته و هم اکنون نیز شهرک سفال و سرامیک شهرستان میبد مورد توجه و استقبال گردشگران خارجی و داخلی است. این شهرستان با تولید و عرضه انواع ظروف سفالین توسط هنرمندان توانسته به عنوان مرکز مهم سفال و سرامیک استان شناخته ‌شود که لازم به ذکر است که عمده فعالیت های سرامیک در این منطقه صورت می گیرد.
وی در ادامه گفت: طرح های بکار رفته در هنر سفالگری یزد به ویژه میبد، نظیر «خورشید خانم» و «مرغ و ماهی»، از حال و هوای کویر نشأت گرفته که خورشید سمبل آفتاب کویر، مرغ نماد نوعی از گنجشکان کویری و ماهی نمادی از کم آبی این خطه می باشد.
این مقام مسئول تصریح کرد: طرح های سفال و سرامیک میبد نسل به نسل تا به امروز منتقل شده و در این راستا به منظور جلوگیری از فراموش شدن و همچنین حفظ این نقوش ارزشمند، با همت اداره کل و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد و نیز با هنرمندی عباس پور غلام میبدی، این نقوش در قالب یک مجموعه طراحی و گردآوری گردیده است.
دهقان مهرجردی افزود: استاد پور غلام میبدی، مجموعه طرح های اصیل میبد را بر روی ظروف سفالی اجرا نموده که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، از این آثار با حضور مسئولین در محل سازمان میراث فرهنگی رونمایی شد.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi