https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

آبشار دره گاهان تفت

صفحه اصلی  »  دیدنی های استان یزد  »  دیدنی های تفت  »  آبشار دره گاهان تفت
شهر : تفت
آدرس : یزد، تفت، 5 کیلومتری جنوب شهرستان تفت
نوع جاذبه گردشگری : طبیعی
هزینه بلیط گردشگران ايرانی : رایگان

آبشار دره گاهان یزد، تنها آبشار مهم یزد

آبشار فصلی دره گاهان با ارتفاعی بیش از 20 متر، در جنوب غربی شهر تفت یزد واقع شده است. این آبشار، داخل دره‌ای در دامنه شیرکوه قرار دارد که آب آن از باران و ذوب تدریجی برف‌های شیرکوه در فصل بهار و اوایل تابستان تأمین می‌شود و در ارتفاع بالای ۲۰ متر به‌صورت آبشار درمی‌آید. 

آبشار دره گاهان تفت

آبشار دره گاهان به‌همراه سنگ‌های مساعد صخره‌نوردی، هوای مطبوع و جاذبه‌های طبیعی دره؛ منطقه اکو توریستی و تفرجگاهی زیبا ساخته تا گردشگران زیادی را برای گذراندن اوقات فراغت در یک ناحیه ییلاقی در دل کویر به‌سوی خود بکشاند.

آبشار فصلی دره گاهان تفت

وجه تسمیه آبشار دره گاهان یزد

آبشار دره گاهان یزد در مواقعی از سال به دلیل کم‌آبی و شرایط جوّی خشک می‌شود ولی در زمان پرآبی، زیبایی آن دیدنی است و در میان كوه‌های سر به فلک كشیده، چشم‌اندازی وصف‌ناپذیر دارد. شاید به علت گاه‌گاه بودن و فصلی بودن آبشار این دره می‌باشد که به این نام معروف شده است. منطقه دره گاهان، یک جاذبه باستانی به نام قلعه «پهلوان بادی» بر بلندای صخره‌ای بزرگ دارد که در سالیان دور، پناهگاه شخصی به همین نام بوده و افسانه‌های زیادی نیز در مورد آن بر زبان‌هاست؛ همچنین آثار و بقایای آن را می‌توان بر فراز صخره مذکور مشاهده کرد.
کوه آبشار دره گاهان تفت

جاذبه های سلسله جبال شیرکوه

طبیعت جذاب سلسله جبال شیرکوه، زیبایی‌های بسیاری را در اطراف خود ساخته است؛ ازجمله کوه‌ها و غارهای کم‌نظیری همچون برفخانه طرزجان، غربالبیز، غار زیبای نباتی و کوه شگفت‌انگیز عقاب که چشمان هر بیننده‌ای را خیره می‌کند و نیز مناطق و روستاهای ییلاقی سرسبز نظیر نیر، سانیچ، منشاد، فراشاه (اسلامیه)، سخوید، توده، بیداخوید، تنگ چنار و زردین با کوچه‌باغ‌های قدیمی و زیبا به‌همراه مردمانی خونگرم و مهمان‌دوست، زیبایی این انگشتر کویر را دوچندان کرده است. همچنین آبشارهای فصلی بسیار زیبایی هم در دامنه‌های این کوه دیده شده که آبشار «دره آریز» در جنوب شیرکوه یکی از آن‌هاست.

آبشار خروشان دره گاهان تفت

شهرستان تفت

فاصله یزد تا تفت 22 کیلومتر است که به علت موقعیت جغرافیایی خود در دامنه شیرکوه، یکی از شهرهای ییلاقی یزد محسوب می‌شود و با آب‌وهوای خنک و باغ‌های سرسبز انار، همه‌ساله گردشگران زیادی را جذب می‌کند. خواندن مطلب جاهای دیدنی تفت را از دست ندهید.

برای رزرو تور گردشگری تفت می‌توانید به صفحه تور ابرکوه و تفت مراجعه کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آبشار دره گاهان یزد با پشتیبان آنلاین رادینا تماس بگیرید.

پشتيبان آنلاين سايت
پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
توسط علی حجری در تاریخ 15 شهریور 1397
سلام.آیا از شیراز برای تفت تور دارید؟پاسخ رادینا : سلام دوست عزیز، وقتتون به خیر
برای هماهنگی بیشتر همکاران ما با شما تماس خواهند گرفت.
با تشکر


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi