https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

زورخانه صاحب الزمان یزد

صفحه اصلی  »  خدمات ويژه یزد  »  زورخانه صاحب الزمان یزد
شهر : یزد
آدرس : یزد، میدان امیرچقماق، کوچه بازار مازاری، زورخانه صاحب الزمان یزد
ساعت ارائه خدمات : از ساعت 8 تا 21
روز بازدید : همه روزه به جز جمعه ها
راه های دسترسی : 03536220509

 زورخانه صاحب الزمان یزد ، یکی از زورخانه های معروف این شهر می باشد. این زورخانه که در میان مجموعه امیرچخماق قرار دارد، در واقع نتیجه تغییر کاربری مخزن آب انبار پنج بادگیری امیرچخماق است که بعد از پیشرفت و تغییر سیستم آبرسانی، متروک و بدون استفاده مانده بود. زورخانه صاحب الزمان یزد به همت پهلوان علی درهمی (معروف به محمد مشتی) در سال 1380 افتتاح گردیده است.

زورخانه صاحب الزمان یزد
در زورخانه صاحب الزمان یزد با مدیریت آقای درهمی، اجرای مراسم گلریزان، انجام کشتی و حرکات ورزشی باستانی و پهلوانی نظیر: سنگ گرفتن، کباده کشی، میل بازی، چرخیدن، پا زدن و... با استفاده از وسایلی همانند: گرز، میل چوبی، تخته و سپر، کباده و... انجام می شود که هرکدام برای اجرا نیازمند رعایت اصول خاصی می باشند.

زورخانه صاحب الزمان یزد
در کنار بازدید از اماکن تاریخی یزد نظیر مسجد جامع ، مجموعه امیرچخماق و بازارهای سنتی یزد که در نزدیکی زورخانه صاحب الزمان قرار دارند، می توانید برای مشاهده ورزش باستانی به این زورخانه بروید و از حضور در کنار ورزشکاران و شنیدن اشعار زیبا و صدای دلنشین مرشدان لذت ببرید. لازم به ذکر است که این زورخانه هزینه ورودی مشخصی ندارد و متصدی مبلغ اندکی را برای تماشای این حرکات ورزشی از شما دریافت می کند.

پشتيبان آنلاين سايت
پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi