https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

بهترین هتل های میبد کجاست؟

تاریخ ثبت : 19 خرداد 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  سفر به یزد  »  بهترین هتل های میبد کجاست؟
بهترین هتل های میبد کجاست؟ بهترین هتل های میبد کجاست؟

میبد شهر تاریخ

شهرستان تاریخی میبد به‌عنوان یكی از قدیمی‌ترین مراكز تمدنی در استان یزد و كشور، شهری کهن و بااصالت است که در آثار تاریخی و دیدنی آن، نشانه‌هایی از دوره‌های مختلف تاریخی دیده می‌شود. میبد كه نام خود را از واژه‌های فارسی میانه دوره ساسانی گرفته، بافت سنتی زیبا و ماندگاری دارد و انواع پدیده ‌ها و عناصر شهری قدیم همچون کهن‌دژ، راه‌های باستانی، شارستان، بناها و تشکیلات آن، بیرونه و آثار گسترش شهری را به نمایش می‌گذارد.

اقامت در هتل‌ های میبد و بهره‌مندی از فضای سنتی یا مدرن آن‌ها در كنار تماشای دیدنی‌های میبد و گشت‌وگذار در كوچه‌پس‌كوچه‌های آن، فرصت خوبی را برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ اصیل این دیار فراهم می‌كند.

کهن‌‌ترین سند هویت تاریخی و آغاز شهرسازی این شهر و حتی شهر جهانی یزد، نارین قلعه میبد است که ویژگی‌های منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیزی در معماری و طراحی خود دارد.

خانه‌های تاریخی این شهر هم کم نیست و هرکدام با شکوه خود، اُبهت و اصالتی خاص را به رخ می‌کشند. درواقع، امروزه مردمان خوش‌ذوق یزدی برای حفظ این یادگارهای تاریخی، آن‌ها را به هتل سنتی یا اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل نموده‌اند که کاری بس خردمندانه و زیباست.

هتل حاج ملک میبد

هتل حاج ملک میبد یزد، هتلی سنتی با ۱۵۰۰ مترمربع وسعت است كه در خیابان فیروزآباد میبد واقع می‌باشد. این هتل بسیار اصیل و باشکوه با تزیینات و طراحی‌های خاص خود، به یک هتل مجلل و ۳ ستاره تبدیل شده است. مجموعه هتل و رستوران سنتی حاج ملک میبد دو بخش اندرونی و بیرونی، هشتی و حیاط نارنجستان دارد. ورودی خانه حاج ملک (هتل‌رستوران سنتی) میبد، درِ چوبی بزرگی رو به هشتی است که با گذر از آن به یک دالان خاطره‌انگیز می‌رسد. حیاط این خانه، سرپوشیده با یک حوض آبی گرد در وسط است که تخت‌های سنتی اطراف آن، کافی‌شاپی دلنشین را به‌وجود آورده‌اند. این خانه شاهانه با اتاق‌های گنبدی، گچ‌بری‌ها و کفپوش‌های سنتی در کنار تجهیزات مدرن، سنت و مدرنیته را در هم آمیخته است. خانه حاج ملک میبد ۱۹ اتاق با ۲۲ تخت به همراه یک شاه‌نشین زیبا نیز دارد که بادگیر زیبای خانه بر فراز آن قرار گرفته است. هتل رستوران سنتی حاج ملک میبد با شماره ثبتی ۱۵۱۰۵ در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

هتل سنتی حاج ملک میبد، به اماکن تاریخی و دیدنی میبد نظیر نارین قلعه، برج کبوترخانه، چاپارخانه، شاهراه باستانی ری، مسجدجامع، موزه زیلو و پلاس میبد، موزه مردم‌شناسی و... نزدیک می‌باشد.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر و رزرو به صفحه هتل حاج ملک میبد مراجعه کنید.

بهترین هتل های میبد

خانه گلشن میبد

هتل رستوران گلشن میبد، شامل ۲ خانه و ۲ حیاط اندرونی و بیرونی با ورودی‌های مجزا است كه در حیاط اندرونی آن می‌توان ۲ ایوان با ۲ اتاق، ۲ راهرو و ۲ بادگیر را مشاهده كرد. یکی از این بادگیرها، در شمالی‌ترین قسمت ایوان با یک دریچه چوبی متصل به زیرزمین قرار دارد و بخش‌های دیگری نظیر تالار، رستوران، کافی‌شاپ و چایخانه سنتی خانه گلشن میبد نیز در این حیاط واقع شده‌اند. همچنین، در حیاط بیرونی خانه یک حوض مستطیل‌شکل، یک اتاق شاه‌نشین و زیرزمینی در زیر شاه‌نشین قرار گرفته كه همراه با یک اتاق معمولی و یک اتاق ۳ دری، جلوه زیبایی را به وجود آورده است. باید دانست هتل‌رستوران سنتی گلشن میبد، ۶ سوییت vip با ۲۲ تخت، رستوران و یک کافی‌شاپ نیز دارد.

جاذبه‌های نزدیک به خانه گلشن میبد شامل نارین قلعه، برج کبوترخانه، موزه مردم‌شناسی، بافت تاریخی میبد، یخچال میبد، مسجدجامع و... می‌باشند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر و رزرو به صفحه هتل گلشن میبد مراجعه کنید.

بهترین هتل های میبد

اقامتگاه بوم گردی عطار میبد

اقامتگاه بوم‌گردی عطار میبد، خانه‌ای ۲۰۰ ساله معروف به خانه وکیل است كه در دل کویر میبد قرار دارد. دالان زیبای خانه عطار میبد، اولین نقطه دیدنی این خانه محسوب می‌شود که شما را به سمت حیاطی باشکوه با حوض و باغچه‌هایی پرگل سوق می‌دهد. تالار خانه در سمت چپ قرار گرفته که یک بادگیر بلندبالای فعال در درون آن نیز خودنمایی می‌کند. این بادگیر، راهی به ۲ اتاق اطراف تالار اقامتگاه عطار میبد دارد که هوای گرم و کویری تابستان را به نسیم خنک بهار تبدیل می‌سازد. این اقامتگاه دارای ۶ اتاق و یک دورمیتوری سنتی می‌باشد که ۴ تخت و چندین سرویس کف‌خواب دارد.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی نزدیک به اقامتگاه بوم‌گردی میبد؛ برج کبوترخانه، نارین قلعه، یخچال میبد، موزه مردم‌شناسی میبد، روستای مزرعه کلانتر میبد، بافت تاریخی میبد، مسجدجامع میبد، کاروانسرای شاه‌عباسی میبد و... هستند.

بهترین هتل های میبد

اقامتگاه بوم گردی وستا میبد

اقامتگاه بوم‌گردی وستا میبد به‌عنوان اولین اقامتگاه بو‌م‌گردی میبد و روستای زرتشتی‌نشین مزرعه کلانتر، فرصت اقامت در این روستای زیبا و تماشای آیین‌ها و جشن‌های مختلف اهالی زرتشتی آن را برای گردشگران و توریست‌ها فراهم می‌آورد.

در بوم‌گردی وستا می‌توان دو بخش مرکزی ازقبیل خانه‌ای نقلی ویژه مهمان‌ها و ۴ اتاق تودرتو با ۷ تخت جهت اقامت مسافران را مشاهده كرد؛ به طوری که این بخش اقامتگاه، مستقل و مجهز به آشپزخانه و سرویس بهداشتی (ایرانی و فرنگی) و حمام مشترک می‌باشد.

اقامتگاه وستا میبد به جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی نارین قلعه، بافت تاریخی میبد، برج کبوترخانه، یخچال میبد، مسجدجامع میبد، موزه مردم‌شناسی میبد و... نزدیک است.

بهترین هتل های میبد

اقامتگاه بوم گردی عمه رباب میبد

اقامتگاه بوم‌گردی عمه رباب میبد، خانه‌باغی با بیش از یک قرن قدمت است که پیرزنی مهربان و روستایى آن را اداره می‌کند. این باغ بزرگ، ۲۰۰۰ مترمربع و خانه اقامتی داخل آن ۴۰۰ متر می‌باشد. فاز اول این اقامتگاه با ۴ اتاق آماده شده که یک اتاق آن، سوئیتی مجهز به حمام و دستشویی می‌باشد؛ ولی ساكنین دیگر اتاق‌ها باید از حمام و سرویس بهداشتی عمومی داخل حیاط استفاده نمایند. دو اتاق اقامتگاه عمه رباب میبد، گچ‌کارى شده و دو اتاق دیگر هم بسیار ساده و از سنگ و گل با سقف خشتی هستند. اقامتگاه بوم‌گردی عمه رباب، یک اتاق بزرگ پذیرایی نیز دارد که مخصوص سرو غذا می‌باشد؛ غذاهایی سنتی که همراه با انواع نان‌های محلی و تازه‌پخت، در هر وعده غذایی آماده می‌شود.

اقامتگاه عمه رباب میبد به برخی از مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری میبد نظیر خانه گلشن میبد، برج کبوترخانه، خانه سالار میبد، نارین قلعه، کاروانسرای شاه‌عباسی میبد و... نزدیک می‌باشد.

بهترین هتل های میبد

میبد به عنوان شهری كهن و تماشایی، روایتگر رویدادهای تاریخی مهم و نمایش‌دهنده آیین و فرهنگ اصیل مردمان این خطه می‌باشد كه بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن به چند روز زمان نیاز دارد. بنابراین برای مشاهده اطلاعات بیشتر و رزرو اقامتگاه می‌توانید به صفحه بوم‌گردی‌ های میبد مراجعه کنید و جهت سفری خاطره‌انگیز به این شهر تاریخی آماده شوید.

همچنین برای گشت‌وگذار در شهر تاریخی میبد می‌توانید از تور یک روزه میبد و چک‌چک استفاده کنید و از قدم زدن در دل تاریخ لذت ببرید. اطلاعات بیشتر درباره آثار گردشگری میبد نیز از طریق صفحه جاهای دیدنی میبد قابل دسترسی می‌باشد.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi