https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

مراکز خرید یزد کجاست؟

تاریخ ثبت : 06 مهر 1396 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  سفر به یزد  »  مراکز خرید یزد کجاست؟
مراکز خرید یزد کجاست؟ مراکز خرید یزد کجاست؟

یزد شهر جهانی ایران، شهری که سالیان سال بار تاریخ و اصالت ایران زمین را به دوش کشید تا عظمت و شکوه آن را به جهانیان ثابت کند. شهری که با شنیدن نامش؛ شاهکار معماری، شیرینی‌های خوشمزه قطاب و باقلوا، ترمه‌های رنگارنگ، طلاهای ۲۰ عیار پر زرق‌ و برق و... به ذهن می‌آید و آدمی را مشتاق به تماشای آن می‌کند حتی برای چندمین بار.

تنها نقطه‌ای از یزد که همه این شیرین جاذبه‌ها را باهم و در کنار هم دارد، جایی نیست به‌جز بازارهای سنتی یزد که به عنوان سرآمد بازارهای مدرن و شلوغ در دل بافت تاریخی یزد قرارگرفته و باعث رونق آن‌ها شده است.

همچنین بازارهای مدرن و مراکز خرید جدید یزد هم روزبه‌روز به تعدادشان افزوده می‌شود و شهر را در حین حفظ تاریخ و اصالتش، به‌سوی مدرنیته شدن پیش می‌برند.

هایپر استار یزد

هایپر استار خلیج فارس

هایپر استار خلیج‌فارس یزد بزرگ‌ترین مرکز خرید یزد و از مدرن‌ترین‌ها به شمار می‌آید. این مرکز خرید با وسعتی که دارد، هرچه که یک‌خانه به آن نیاز دارد را اعم از مواد غذایی، وسایل آشپزخانه و... در خود جای‌داده است.

تازگی مواد، کیفیت و برخورد مناسب کادر فروشگاه، تنها بخش کوچکی از هزاران ویژگی مثبت این هایپرمارکت محسوب می‌شود. همچنین این فروشگاه ارائه‌دهنده بهترین برندها و اجناس موجود در بازار با پایین‌ترین قیمت ممکن می‌باشد.

نظم و تنوع محصولات خلیج‌فارس به‌گونه‌ای است که مراجعین به‌راحتی کالای موردنظر خود را می‌یابند و با آرامش خاطر از اصالت و مرغوبیت، آن‌ها را خریداری می‌کنند. همچنین معماری مدرن و شیک این فروشگاه از نکات دیگری است که یک خرید دل‌چسب را برای شما به ارمغان می‌آورد.

هایپر استار خلیج فارس

مرکز خرید آریا یزد

مرکز خرید آریا یزد از مدرن‌ترین و شیک‌ترین مراکز خرید یزد است که با ۵ طبقه در بلوار شهید قندی قرارگرفته است. چهار طبقه این مجموعه، مرکز خرید می‌باشد و یک طبقه آن به پارکینگ اختصاص‌یافته است. ازجمله اجناسی که در مرکز خرید آریا به فروش می‌رسد، پوشاک، زیورآلات، اسباب‌بازی، عطر، لوازم آشپزخانه و... است.

پاساژ آریا یزد

پاساژ صدف یزد

مجتمع تجاری سه‌طبقه صدف، در منطقه صفاییه یزد احداث‌شده که در بدو ورود به پاساژ، آب‌نمای زیبا توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. مرکز خرید صدف یکی از زیباترین مراکز خرید یزد می‌باشد که در آن، از پوشاک تا ترمه و نقره، یافت می‌شود.

پاساژ صدف یزد

پاساژ ستاره یزد

مجتمع تجاری ستاره یزد، بسیار بزرگ می‌باشد و این مجموعه، تنها یک مرکز خرید نیست؛ بلکه مجموعه‌ای متشکل از شهربازی سرپوشیده، سینمای ۵ بعدی و... است که بسیار مهیج و شادی‌بخش می‌باشد. مرکز خرید ستاره یزد علاوه‌بر این امکانات، دارای یک رستوران بزرگ است که با چشم‌انداز پارک باغ ملی و محلات قدیمی یزد جلوه تازه‌ای را پیش روی مشتریان خود قرار داده است؛ در ضمن هنگام مراجعه به این مرکز خرید نگران پارکینگ نباشید چراکه پارکینگ ۳ طبقه مجتمع ستاره، ۸۰۰ واحد جای پارک خودرو دارد و به مراجعه‌کنندگان عزیز کمک می‌کند تا خریدی آسوده و با خیالی راحت داشته باشند.

پاساژ ستاره یزد

بازار بزرگ امیر یزد

مجتمع تجاری امیر، بزرگ‌ترین مرکز خرید یزد در زمینه تلفن‌همراه، تبلت، لپ‌تاپ و سایر لوازم مربوط به آن است. این مجتمع سه‌طبقه در خیابان کاشانی یزد فعالیت می‌کند و با معماری داخلی زیبای خود، میزبان مشتریان عزیز می‌باشد. مرکز تجاری امیر یزد، یک رستوران بسیار مدرن و لاکچری نیز دارد که پس از خرید و گشت‌وگذار در پاساژ می‌توان برای صرف غذا به آنجا رفت و خستگی به‌درکرد.

پاساژ امیر یزد

مجتمع شهاب یزد

در میان مراکز خرید یزد، مجتمع شهاب، اولین مرکز تخصصی موبایل و کامپیوتر در یزد است که عرضه‌کننده‌ انواع تلفن‌های همراه، تبلت و لپ‌تاپ و لوازم جانبی آن‌ها می‌باشد. این مجموعه هرساله مراسم قرعه‌کشی دارد و در خیابان کاشانی یکی از خیابان‌های پرتردد و زیبای یزد واقع‌شده است.

پاساژ شهاب یزد

پاساژ علاءالدین یزد

مجتمع تجاری علاءالدین نیز یکی دیگر از مراکز خرید یزد است که همچون مرکز تجاری علاءالدین تهران در زمینه انواع گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و نرم‌افزار فعالیت می‌کند. این مجتمع مدرن با ۳۳ واحد تجاری در خیابان تیمسار فلاحی صفاییه یزد قرارگرفته است. مرکز خرید علاءالدین یزد در ۴ طبقه و مجهز به پارکینگ، آسانسور و اتاق اطلاعات می‌باشد که خیال مشتریان خود را از بابت جای پارک خودرو در خیابان شلوغ تیمسار فلاحی آسوده می‌کند.

پاساژ علاالدین یزد

بازار خان یزد

بازار خان از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین بازارهای خشت و آجری شهر یزد می‌باشد که با قدمتی مربوط به دوران ناصرالدین‌شاه قاجار، در خیابان امام خمینی یزد قرارگرفته است. این بازار مخصوص خوانین بوده و سازنده آن نیز محمد تقی‌خان بافقی می‌باشد. این بازار درمجموع، حدود ۱۵۳ مغازه فعال، یک حمام، میدان، مدرسه و چندین بازار نظیر بازار زرگری (قدیمی‌ترین بازار یزد)، پنجه ‌علی، قیصریه، علاقبندی، کاشیگری، چیت ‌سازی، ملااسماعیل، افشار، صدری (شاهزاده فاضل)، دروازه مهریز، مسگری و نخود بریزها دارد که هنوز هم از رونق خوبی برخوردار هستند و گردشگران و توریست‌های زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند.

بازار خان یزد

پاساژ کویتی ‌ها یزد

پاساژ کویتی‌ها واقع در میدان شهید بهشتی یزد، یکی از معروف‌ترین مراکز خرید یزد می‌باشد که در سال‌های اخیر به یکی از قطب‌های طلا و جواهر در یزد تبدیل‌شده است. طلای یزد به علت عیار بالا و درخشندگی زیادش، طرفداران زیادی دارد که حتی از شهرستان‌ها هم برای خرید آن به یزد می‌آیند. طلافروشی ملک ثابت از پر شعبه‌ترین مغازه‌های این پاساژ می‌باشد که بین یزدی‌ها نیز بسیار معروف است.

پاساژ کویتی ها یزد

بازار زرگری یزد

بازار زرگری یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌بازارهای یزد است که به‌نوعی یک جاذبه تاریخی و گردشگری هم محسوب می‌شود. فروش انواع طلا در حجره‌های این بازار و داشتن معماری زیبا و متفاوت، موجب شهرت یافتن بازار زرگری یزد شده است.

مراکز خرید یزد

بازار مسگرها یا پنجه علی در یزد

بازار مسگرها با داشتن بافتی سنتی و قدمتی حدود 6 قرن، به محل حضور مسگرهای یزدی و تولید انواع صنایع‌دستی و ظروف آشپزخانه توسط آن‌ها اختصاص دارد. در این بازار که ازطریق خیابان قیام یزد قابل دسترسی می‌باشد، می‌توان صدای چکش‌کاری و فعالیت هنرمندان مسگر یزد را شنید و محصولات باکیفیت و زیبای آنان را خریداری نمود.

مراکز خرید یزد

بازار قیصریه یزد

بازار قیصریه یزد که به‌عنوان یکی از 5 بازار سنتی معروف ایران شناخته می‌شود، در حدفاصل میدان و مدرسه خان یزد قرار گرفته و سال 1381 به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

مراکز خرید یزد

بازار حاجی قنبر یزد

یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین بازارهای یزد، بازار حاجی قنبر نام دارد که توسط نظام‌الدیم خواجه قنبر جهانشاهی و با هدف رونق اقتصاد یزد به‌ویژه فروش صنایع‌دستی این شهر تأسیس شده است. قدیمی‌ترین بخش این مجموعه، بازار امیرچخماق است که قدمت آن به قرن 9 هجری بازمی‌گردد. همین سابقه تاریخی در کنار کاشی‌کاری‌های زیبا و وجود یک مسجد قدیمی در بازار حاجی قنبر، این مجموعه را به مکانی پرطرفدار برای بازدید و خرید تبدیل کرده است.

مراکز خرید یزد

بازار تبریزیان یزد

بازار تبریزیان یزد با قدمتی از دوران قاجار، هنوز هم به محل کسب درآمد بسیاری از فروشندگان یزدی اختصاص دارد. این بازار با داشتن معماری ساده و زیبایی همچون طاق‌ها و قوس‌های رفیع و چشم‌نواز، جزو اماکن دیدنی یزد به حساب می‌آید.

مراکز خرید ترمه یزد

شهر یزد با سوغاتی‌های پرطرفدار و ویژه‌اش شناخته می‌شود که یکی از آن‌ها ترمه نام دارد. ترمه یزدی با داشتن کیفیتی بالا و طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون، خریداران بسیاری در میام مردم بومی یزد و مسافران ورودی به این شهر دارد؛ لذا مراکز تولید و فروش متعددی برای ارائه این محصول زیبا در یزد شکل گرفته که ازجمله آن‌ها باید به ترمه رضایی، ترمه حسینی، ترمه هاشمی و... اشاره کرد.

مراکز خرید یزد


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi