https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

بهترین بومگردی های یزد از نظر گردشگران

تاریخ ثبت : 07 بهمن 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  سفر به یزد  »  بهترین بومگردی های یزد از نظر گردشگران
بهترین بومگردی های یزد از نظر گردشگران بهترین بومگردی های یزد از نظر گردشگران

این روزها، بازار اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسیار داغ شده است و بسیاری از مردم اقامتی با سبک سنتی و حال و هوای محلی را بیشتر از هتل‌های چند ستاره می‌پسندند.

یزد از استان‌هایی است که برای بوم‌گردی و ارضای حس ماجراجویی گردشگران، اقامتگاه‌های جالب و متنوعی دارد. بوی کاه‌گل، پنجره‌های رنگارنگ سنتی و حوض‌های آبی‌رنگ وسط حیاط از ویژگی‌های بارز این اقامتگاه‌هاست که چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد.

در ادامه گلچینی از بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهر یزد از نگاه گردشگران را به شما ارائه می‌دهیم پس برای مشاهده اطلاعات بیشتر و دیدن عکس‌های جذاب این مجموعه‌ها با ما همراه شوید. 

بهترین بومگردی های یزد از نظر گردشگران

 اقامتگاه باران

 

اقامتگاه بوم‌گردی باران یک مجموعه سنتی است که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد. این اقامتگاه با وسعت 400 متر شامل سه خانه تودرتو است که یک بادگیر بلندقامت زیبا نیز بر بام آن خودنمایی می‌کند.

اقامتگاه باران یزد از تمامی امکانات و ویژگی‌های یک اقامتگاه ایده‌آل برخوردار است. برخی از این خدمات عبارت‌اند از: اینترنت، بادگیر، رستوران، کافی‌شاپ، صبحانه سرد و گرم، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، حمام و سرویس بهداشتی عمومی، پارکینگ، حمام داخل اتاق، فضای سبز، سیستم گرمایشی و سرمایشی و... .

وجود تمامی این خصوصیات باعث شده باران به یک اقامتگاه دوست‌داشتنی از نگاه گردشگران تبدیل شود.

بومگردی  باران یزد

اقامتگاه جنگل

اقامتگاه بوم‌گردی جنگل در سال 1395 به سبک سنتی و در محله تاریخی فهادان یزد ساخته و افتتاح شده است. این اقامتگاه دارای امکاناتی نظیر اینترنت، تلویزیون، سرویس فرنگی ایرانی، خشک‌شویی، روم سرویس، آسانسور، چایخانه سنتی، سیستم اعلام حریق و پارکینگ می‌باشد.

اتاق‌های این اقامتگاه دورتادور حیاط باصفای آن واقع شده و پشت‌بام این ساختمان نیز به سبک سنتی تزئین شده که برای سرو صبحانه و یا نوشیدن یک فنجان چای داغ بهترین گزینه ممکن به شمار می‌رود.

اقامتگاه جنگل یزد

اقامتگاه شهداد یزد

 

اقامتگاه بوم‌گردی شهداد از بناهای دوره صفویه است که در نزدیکی مسجد جامع و در دل بافت تاریخی یزد واقع شده و جذابیتش را دوچندان کرده است.

اقامتگاه سنتی شهداد علاوه‌بر داشتن اتاق‌های متعدد، دارای دو حیاط مرکزی و نارنجستان و تجهیزاتی از قبیل گاز، ماشین لباسشویی، ظروف و... می‌باشد.

از نقاط قوت این اقامتگاه، ساختمان زیبا، چیدمان فوق‌العاده و خدمات خوب آن است که برخی از این خدمات عبارت‌اند از: پذیرایی صبحانه، چای و میوه، اینترنت، پارکینگ، خشک‌شویی، خدمات پزشکی، چایخانه سنتی و... .

اقامتگاه شهداد یزد

هتل هفت خوان

 

هتل سنتی هفت‌خوان یزد از بناهای قدیمی یزد می‌باشد که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد. معماری این بنا همه ویژگی‌های این دوره از تاریخ را داراست. وجود هشتی در ورودی ساختمان، اتاق‌های پنج‌دری و سه‌دری با درهای چوبی مزین به شیشه‌های رنگی و دیوارهای کاه‌گلی زیبا همه جزء این ویژگی‌ها محسوب می‌شود.

این اقامتگاه تمام تجهیزات راحتی میهمانان و گردشگران را فراهم آورده و همچنین امکانات و خدماتی نظیر صبحانه، امکان سرو غذا داخل اتاق، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، اینترنت، سرویس ایران فرنگی، پارکینگ، خشک‌شویی، تاکسی‌سرویس، اتاق مهمانی ویژه، جعبه کمک‌های اولیه و... را نیز ارائه می‌دهد.

هتل هفت خوان یزد

اقامتگاه سنتی الماس

اقامتگاه الماس یکی از پرطرفدارترین‌ها در میان گردشگران است. ساختمان این اقامتگاه قدیمی و در دوطبقه بنا شده است. گچ‌بری‌های زیبا، گلدان‌های باطراوت، درهای چوبی قدیمی و حوض زیبای وسط حیاط بر دل‌نشینی فضای این اقامتگاه افزوده است.

پرسنل این اقامتگاه بسیار حرفه‌ای و مسلط به زبان انگلیسی می‌باشند. این اقامتگاه دارای امکانات مناسبی ازجمله روم سرویس، خشک‌شویی، کافی‌شاپ، پارکینگ و... می‌باشد.

بومگردی الماس یزد

بومگردی سرای جهانگرد مهریز

 

سرای جهانگرد مهریز یک هتل باغ سنتی است که پشت باغ زیبای پهلوان پور مهریز واقع شده است. این اقامتگاه در کنار اتاق‌های متعدد دارای دو تالار سرپوشیده، یک تالار روباز و یک بادگیر زیباست که در سمت چپ محوطه آن قرار دارد. لازم به ذکر است که این هتل باغ، دارای دو باب اتاق زمستانه است که به‌صورت مستقل و دربست اجاره می‌شود.

معماری این بنا با پشتی‌ها و زیراندازهای سنتی، بیننده را به دوره‌های پیشین تاریخ می‌برد. این اقامتگاه دارای خدمات و تجهیزاتی نظیر رستوران، اینترنت، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، روم سرویس، چایخانه سنتی، خشک‌شویی و پارکینگ می‌باشد.

فضای زیبا، کادر حرفه‌ای و خدمات خوب این اقامتگاه بوم‌گردی یک سفر لذت‌بخش را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

بومگردی سرای جهانگرد مهریز

اقامتگاه سنتی وستا میبد

وستا اولین اقامتگاه بوم‌گردی میبد به شمار می‌رود که در روستای تاریخی و زرتشتی نشین مزرعه کلانتر واقع شده است. این منطقه محل تجمع زرتشتیان برای انجام مراسم‌ مهمی ازجمله عید نوروز، فروردین گاه، پنجه، مهرگان، سده و دیگان می‌باشد که این امر، اقامتگاه وستا را به یکی از مطلوب‌ترین بوم‌گردی‌ها تبدیل کرده است.

اقامتگاه بوم‌گردی وستا میبد یکی از جالب‌ترین اقامتگاه‌هاست که به معنی واقعی کلمه برای بوم‌گردی آماده شده است. از ساختمان وستا، چیدمان تا جزئی‌ترین قسمت‌های آن مانند روتختی و سفره نیز در این اقامتگاه سنتی است و از محصولات یزد استفاده شده که این امر بازخورد بسیار مثبتی را از سوی گردشگران داشته است.

بومگردی وستا میبد

بومگردی انار عقدا

 

اقامتگاه سنتی انار یک ساختمان دوطبقه است که دارای اتاق‌های متعدد با دیوارهای گلی، تالار و بادگیر است. 3 اتاق این اقامتگاه روی پشت‌بام قرار دارد که منظره آن را بناهای تاریخی عقدا تشکیل می‌دهد.

کف‌پوش این اقامتگاه بوم‌گردی آجری است که باعث جذابیت بیشتر فضا شده است. خدماتی که در اقامتگاه عقدا در اختیار میهمانان قرار می‌گیرد عبارت‌اند از: رستوران سنتی با غذاهای ایرانی و گیاهی، کافی‌شاپ، صبحانه، اینترنت، پارکینگ، سرویس بهداشتی فرنگی، نمازخانه، سیستم اطفاء حریق، چایخانه سنتی، روم سرویس، خدمات پزشکی و... .

بومگردی انار عقدا

بومگردی دو سرو تفت

 

اقامتگاه بوم‌گردی دو سرو یزد یک اقامتگاه بسیار باصفاست که به دلیل نزدیکی به دو سرو کهن‌سال اقامتگاه دو سرو نامیده شده است. این بنا قدمتی 200 ساله دارد و دیدن منظره باغشهر تفت و شیرکوه از بالای این بنا از ویژگی‌های جالب این اقامتگاه به شمار می‌رود.

باغ دو سرو تفت در کنار معماری سنتی و زیبایش، چیدمان بسیار متناسبی دارد. وجود قنات در زیر آن، زیرزمین قدیمی و چرخ چاه در گوشه‌ای از حیاط، بر لذت بازدید از این اقامتگاه می‌افزاید.

این اقامتگاه دارای خدمات متعدد و زیادی می‌باشد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: ستوران با امکان سفارش غذاهای خاص و گیاهی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و... .

بوم گردی دو سرو تفت

سرو کهن ابرکوه

این اقامتگاه زیبا در ابرکوه و 50 متری سرو 4500 ساله این شهرستان واقع شده است. فضای داخلی این اقامتگاه، بازدیدکننده را به حال و هوای روستاها می‌برد.وجود تنور در گوشه‌ای از حیاط و استفاده از مصالح طبیعی حس زندگی را به میهمانان این اقامتگاه منتقل می‌کند.

بوم‌گردی سرو کهن ابرکوه دارای یک جوی روان است که از قنات و چاه تأمین می‌شود و قابل شرب است. صدای دل‌نشین آب و همچنین سقف‌های حصیری حسی غیرقابل وصف را به انسان می‌دهد.

امکانات سرو کهن ابرکوه عبارت‌اند از: پذیرایی صبحانه، چای و میوه، اینترنت، پارکینگ، خشک‌شویی، خدمات پزشکی و چایخانه سنتی و... .

سرو کهن ابرکوه

ده عروس بهاباد

این اقامتگاه یک اقامتگاه بسیار خاص و منحصربه‌فرد است. ده عروس بهاباد یک انتخاب عالی برای علاقه‌مندان به تاریخ و فضاهای تاریخی است، چراکه این بنا متعلق به زمان قبل از کشف خشت و گل برای ساخت‌وساز است.

ساختمان این اقامتگاه از ده خانه تودرتو تشکیل شده است. این اقامتگاه تا چندین سال پیش در دل خاک‌های کویری محو شده بود که توسط کشاورزی خوش‌ذوق کشف و به بهره‌برداری رسید.

پایبند بودن به شرایط فضای سنتی یکی از سیاست‌های مدیریت اقامتگاه ده عروس بهاباد به شمار می‌رود به این صورت که اتاق‌ها به شیوه قدیمی کف‌خواب و بدون تخت هستند و سیستم روشنایی کم نوری در شب‌هنگام قرار دارد.

البته برای آسایش میهمانان نیز امکاناتی نظیر رستوران سنتی با ۳ وعده غذایی، بوفه گرم و سرد، صبحانه محلی، پارکینگ، نمازخانه، گروه موسیقی محلی با خواننده، کافی‌شاپ، سیستم گرمایشی چراغ‌نفتی و... وجود دارد.

بومگردی ده عروس بهاباد

شبستان اردکان

 

شبستان اردکان یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی پرطرفدار اردکان است که بنای آن مربوط به دوران قاجار می‌باشد. آجر، گچ و خشت و گل از مصالحی است که در ظاهر دیوارها و داخل این ساختمان استفاده شده است.

سقف گنبدی، طاقچه‌های مزین به ترمه، گچکاری‌های زیبا، درهای چوبی سنتی همه از ویژگی‌های جذاب شبستان اردکان به شمار می‌روند.

این اقامتگاه در کنار اتاق‌هایی که در اختیار گردشگران می‌گذارد، یک تالار، بادگیر، اتاقک نشیمن و... نیز می‌باشد که بازدید از آن برای گردشگران بسیار جالب است.

از خدمات این اقامتگاه بوم‌گردی می‌توان به اینترنت، آرایشگاه مردانه رایگان، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، پارکینگ اختصاصی، خشک‌شویی اشاره کرد.

اقامت و گذراندن وقت در یک اقامتگاه بوم‌گردی، لذت یک سفر واقعی را به شما هدیه می‌دهد و خاطرات دل‌نشینش تا ابد در ذهنتان پایدار خواهد ماند.

شبستان اردکان

اگر قصد سفر به یزد و اقامت در خانه‌های سنتی این شهر را دارید پیشنهاد می‌کنیم به صفحه بوم گردی های یزد سر بزنید تا از قیمت‌ها و تخفیف‌های ویژه اطلاع پیدا کنید.  


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi