https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

ثبت ۵ اثر طبیعی یزد در فهرست آثار ملی

تاریخ ثبت : 30 مرداد 1399 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  اخبار گردشگری  »  ثبت ۵ اثر طبیعی یزد در فهرست آثار ملی
ثبت ۵ اثر طبیعی یزد در فهرست آثار ملی ثبت ۵ اثر طبیعی یزد در فهرست آثار ملی

به گفته مدیرکل دفتر ثبت آثار کشور، ۵ اثر طبیعی یزد همراه با جاذبه هایی از استان های اصفهان، سمنان و سیستان و بلوچستان به ثبت ملی رسید.

«مصطفی پورعلی» عنوان کرد: طی این گردهمایی، ۲۴ اثر طبیعی مورد بررسی قرار گرفت که از این میان، نام ۲۱ اثر ممتاز از چهار استان کشور به فهرست میراث طبیعی کشور اضافه شد.

پورعلی ضمن اشاره به ویژگی های شاخص آثار ثبت شده گفت: تعداد ۵ اثر طبیعی «درخت شاه توت کهنسال روستای میرهاشم، درخت چنار کهنسال نصرآباد تفت، غار دوسر (غار پشوم) مهریز، غار نباتی ندوشن و همچنین طبیعت دامگاهان مهریز» در استان یزد، با کسب آرای مورد نظر، در زمره آثار طبیعی ملی ایران قرار گرفت.

لازم به ذکر است که غار دوسر مهریز، به عنوان بزرگ ترین تالار زیرزمینی ایران شناخته شده و «غار نباتی ندوشن» نیز با قندیل های زیبا و خیره کننده، همچنان فعالیت غارزایی را پس از هزاران سال ادامه داده است. همچنین مجموعه مناظر طبیعی دامگاهان مهریز از جمله پرطرفدارترین آثار طبیعی استان است که در طول سال پذیرای گردشگران بسیار زیادی می باشد. درخت های کهنسال شاه توت میرهاشم و چنار نصرآباد _با قدمتی بیش از ۱۲۰۰ سال_ هم از جمله قدیمی ترین موجودات زنده استان یزد به شمار می روند که طراوت و باروری خود را همچنان حفظ کرده اند.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi