https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

بهترین رستوران های سنتی یزد

تاریخ ثبت : 01 اردیبهشت 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  سفر به یزد  »  بهترین رستوران های سنتی یزد
بهترین رستوران های سنتی یزد بهترین رستوران های سنتی یزد

شهر یزد به‌عنوان تنها شهر جهانی ایران، همواره با معماری بی‌بدیل و خانه‌های خشت‌وگلی خود شناخته می‌شود؛ این زیبایی منحصربه‌فرد در کنار فرهنگ غنی، جاذبه‌های پربازدید و تاریخ پرشکوه یزد موجب شده تا قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های آن، همچون سفری به دل تاریخ باشد. در این میان، بسیاری از خانه‌های اعیانی و سنتی قدیمی به چشم می‌خورد که نه‌تنها در اثر گذر زمان از رونق نیفتاده؛ بلکه به رستوران‌های سنتی و چشم‌نوازی تبدیل‌شده تا پذیرای مهمانان خوش‌ذوق و گرامی از سراسر ایران و جهان باشد. رستوران‌های سنتی یزد، پیشنهاد ویژه‌ای برای آن دسته از گردشگران و مسافرانی می‌باشد که به دنبال ثبت خاطراتی دل‌نشین در شهر بادگیرها هستند.

رستوران مشیرالممالک یزد

برای کسانی که به دنبال صرف یک وعده‌غذایی در نخستین هتل‌باغ ایرانی هستند، نام رستوران مشیرالممالک یزد یک نام آشنا و البته پرخاطره محسوب می‌شود. این باغ که ضمن مجهز شدن به بنایی دیدنی با سبک معماری قدیم، از تزیینات بسیاری همچون دیوارهای پرنقش‌ونگار، پنجره‌های رنگی و... برخوردار است؛ شامل یک بخش هتل در میان باغی سرسبز می‌شود. رستوران باغ مشیرالممالک به‌عنوان محیطی آرام و دل‌نشین، در میان باغی چشم‌نواز با درختان بلندقامت و جوی‌های روان قرارگرفته و با غذاهای لذیذ و متنوّع خود به پذیرایی از مهمانان و مشتریان می‌پردازد.

رستوران مشیر الممالک یزد

رستوران خوان دوحد

اگر به دنبال رستورانی هستید که در فضایی سنتی بتوانید انواع غذاهای ایرانی و همچنین فست‌فود را سفارش دهید، حتماً سری به رستوران خوان دوحد بزنید. این رستوران در فضای جالب و تماشایی خود، به سرو انواع غذاهای باکیفیت و خوشمزه می‌پردازد و اغلب با یک پیش‌غذای خوش‌طعم و معروف یعنی شولی یزدی به میزبانی از مشتریان می‌رود. باید گفت که رستوران خوان دوحد یزد باوجود تنوع غذایی بالا، گزینه بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به دیزی، کباب و خورشت فسنجان به شمار می‌رود و به‌نوعی در ارائه این غذاها نظیر ندارد.

خوان دو حد

کافه‌رستوران​ سنتی فوکا یزد

طی سال‌های اخیر، یکی از خانه‌های سنتی در بافت تاریخی خیابان مسجد جامع یزد به رستورانی دیدنی و حرفه‌ای تبدیل‌شده و به پذیرایی از مهمانان کوچه‌پس‌کوچه‌های سنگفرش و قدیمی یزد می‌پردازد. کافه‌رستوران سنتی فوکا یزد با داشتن محیطی آرام و البته امکان استفاده از فضای پشت‌بام با نمایی مشرف‌به بافت سنتی یزد، از کافه‌رستوران‌های محبوب گردشگران و مردم یزد به شمار می‌رود که با دو منوی فارسی و انگلیسی، به سرو انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، کیک و دسرهای خوشمزه، نوشیدنی‌های گرم و سرد و می‌پردازد. باید گفت که این مجموعه توانسته با دکوراسیونی خاص و شیک خود و خلق طعم‌های بی‌نظیر برای مشتریان، در مدت کوتاهی موردتوجه بسیاری از علاقه‌مندان قرار گیرد.

رستوران سنتی مظفر یزد

یکی دیگر از رستوران‌های سنّتی بزرگ و باشکوه شهر دوچرخه‌ها، رستوران سنتی مظفر یزد نام دارد. این رستوران، با داشتن کافی‌شاپ و همچنین یک چایخانه سنّتی در کنار ارائه انواع غذاهای ایرانی و فرنگی به سرو دم‌نوش‌هایی لذت‌بخش و متفاوت می‌پردازد و طرفداران خاص خود را دارد. خانه سنتی مظفر با حوض بزرگی در وسط حیاط، درختانی سرسبز و زیبا، چندین تخت چوبی هنرمندانه و همچنین فواره‌های زیبایی در میان حوض، فضایی دل‌نشین را در دل کویر یزد برای میهمانان فراهم کرده و حضور در این رستوران را برای مشتریان، خاطره‌ساز نموده است.

رستوران مظفر یزد

رستوران سنتی شاه مردان یزد

سینی‌سرای شاه‌مردان یزد یا رستوران شاه مردان با قدمتی ۸۰ ساله، ازجمله باسابقه‌ترین رستوران‌های سنّتی یزد به شمار می‌رود که ضمن داشتن محیطی دل‌نشین، کیفیت بالای غذاها و همچنین وجود پرسنلی خوش‌برخورد، به‌نوعی لقب سنّتی‌ترین رستوران یزد را کسب کرده و در زمره مکان‌های پرطرفدار اهالی خطه کویر قرارگرفته است. سینی‌های خانوادگی رستوران شاه مردان شهرت بسیاری دارد؛ تا جایی که می‌توان بنا به تمایل و سلیقه خود،‌ انواع کباب قفقازی، کباب‌برگ، ماهی قزل‌آلا و جوجه چینی را با سفارش این سینی‌ها صرف نمود و طعم بی‌نظیر دوغ محلی رستوران را نیز تجربه کرد.

رستوران سنتی شاه مردان یزد

رستوران سنتی حمام خان یزد

وقتی‌که با تغییر سبک زندگی و شروع زندگی مدرن، بسیاری از حمام‌های عمومی قدیمی از رونق افتادند، اهالی خوش‌ذوق یزد دست به تغییر کاربری یکی از حمام‌های بزرگ و زیبای این شهر زدند. حمام خان یزد با تبدیل به رستوران حمّام خان یزد در سال ۱۳۷۳، توانست در فهرست بهترین رستوران‌های سنّتی شهر یزد قرار گیرد و با غذاهای لذیذ خود به‌ویژه دیزی سنگی، کشک و بادمجان، چلو جوجه‌کباب و کوفته به پذیرایی از مهمانان و مسافران بپردازد.

رستوران حمام خان با داشتن منوی انگلیسی و فارسی و پرسنل مسلّط به زبان انگلیسی، انواع غذاهای سفارشی را به‌همراه امکان رزرو گروهی یا دربست به مشتریان عرضه می‌کند و به علت قرارگیری در تاریخی‌ترین نقطه شهر یزد، موقعیت مناسبی برای گذراندن تور یک‌روزه یزدگردی به شمار می‌رود.

رستوران سنتی حمام خان

کافه عدسی یزد (رستوران پناهنده)

کافه عدسی پناهنده یزد که با نام عدسی پناهنده یا رستوران پناهنده نیز شناخته می‌شود، یک مجموعه قدیمی باسابقه‌ای ۷۰ ساله در شهر یزد است که عدسی‌های خوشمزه و منحصربه‌فرد آن، این کافه را زبانزد خاص و عام کرده است. اگرچه در رستوران پناهنده می‌توان سایر غذاهای موردعلاقه همچون کوفته، میرزاقاسمی، املت و... را هم سفارش داد؛ اما اغلب مشتریان آن با هدف صرف یک عدسی لذیذ، اغلب صبح‌ها به رستوران می‌آیند و در فضای سنتی و دل‌نشین آن به خوردن صبحانه می‌پردازند.

باید اشاره کرد که کافه‌عدسی پناهنده ۲ شعبه در یزد دارد؛ شعبه اول در خیابان قیام و بازار پنجه‌علی یزد قرارگرفته و شعبه دوم در نزدیکی میدان اطلسی واقع‌شده است. همچنین امکان پذیرایی به‌صورت گروهی و دربست، درخواست پخت غذای سفارشی و ارسال غذا در رستوران پناهنده نیز فراهم می‌باشد.

کافه عدسی پناهنده

رستوران شاه عباسی میبد

اگر دوست دارید به فضایی قدیمی از عهد صفویه سفر کنید، خوردن یک وعده‌غذای لذیذ در رستوران شاه‌عباسی میبد را از دست ندهید. این رستوران با ساختاری چهار ایوانی در سالن غربی کاروانسرای شاه‌عباسی میبد، صفه‌های کوچک و بزرگی به‌جای تخت نشیمن دارد و از یک سالن آجری با طاق‌های بلند گنبدی تشکیل‌شده است. سفره سرای شاه‌عباسی میبد در کنار سرو انواع غذاهای ایرانی و فست‌فود، یک کافی‌شاپ نیز دارد که به ارائه انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم می‌پردازد.

باید اشاره کرد که این مجموعه، یکی از بهترین رستوران‌های میبد به‌حساب می‌آید و هرساله مسافران و گردشگران بسیاری را از سراسر ایران و جهان به‌سوی خود جذب می‌کند. ضمناً کاروانسرای شاه‌عباسی میبد به‌عنوان یک اثر تاریخی ارزشمند، در سال ۱۳۵۷ با شماره ۱۶۱۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

رستوران سنتی هتل داد

کافه ناردون یزد

گشت‌وگذار در کوچه‌های خشت و گلی بافت سنتی یزد باعث می‌شود که میل به‌صرف یک وعده‌غذای خوشمزه در دل یکی از این خانه‌های سنتی و قدیمی، برای هر گردشگری ایجاد شود. کافه ناردون یزد با فعالیتی ۲ ساله در زمینه سرو انواع نوشیدنی و غذا، امروزه جایگاه خود را در میان اهالی شهر و مسافران پیداکرده و با فضایی سنتی و آرامش‌بخش، پذیرای بسیاری از علاقه‌مندان شده است. از ویژگی‌های خاص این کافه‌رستوران هم باید گیاهی بودن اغلب غذاهای آن اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد.

کافه ناردون

رستوران هتل سنتی ملک التجار

هتل آنتیک ملک‌التجار یزد كه یكی از هتل‌های سنتی و زیبای این شهر به شمار می‌رود، دارای رستورانی با فضای تاریخی و سنتی می‌باشد كه در یک ساختمان قدیمی و خاطره‌انگیز دایر شده است. در رستوران هتل سنتی ملک‌التجار می‌توان به صرف انواع غذاهای ایرانی و خارجی پرداخت و علاوه‌بر لذت بردن از كیفیت و طعم عالی غذاها، به تماشای دكوراسیون و طراحی فضای چشم‌نواز رستوران نیز نشست. همچنین در این رستوران امكان برگزاری مراسم رسمی و اداری، جشن‌های عروسی و تولد و... هم وجود دارد.

بهترین رستوران های سنتی یزد

رستوران ترمه و ترنج

رستوران ترمه و ترنج یزد با قرارگیری در بازار یوزداران خیابان امام یزد، از رستوران‌های محبوب محله تاریخی فهادان محسوب می‌شود كه با فضای سنتی خود به سرو انواع غذاهای لذیذ ایرانی و خاری می‌پردازد. این رستوران كه فعالیت خود را از سال 1390 آغاز كرده، با بهترین كیفیت غذاها به میزبانی از علاقه‌مندان می‌پردازد و فرصت برگزاری مهمانی‌های بزرگ را نیز فراهم می‌سازد.

بهترین رستوران های سنتی یزد

كافه ایرانی قدیمی

درصورت گشت‌وگذار در خیابان مسجدجامع یزد، می‌توان به سراغ یكی از كافه‌های سنتی آن یعنی كافه ایرانی قدیمی یزد رفت و علاوه‌بر تنوع بالای منوی غذایی و دمنوش‌های آن، از فضای پشت‌بام كافه نیز جهت استراحت و تماشای شهر و صرف یک قهوه یا دسر خوشمزه بهره‌مند شد.

بهترین رستوران های سنتی یزد

شهر یزد با داشتن بافت تاریخی و زیبایش، كافه و رستوران‌های بسیاری را در دل خود جای داده كه با طراحی‌های سنتی یا مدرن، به میزبانی از گردشگران و مسافران می‌پردازند. كافه‌ها و رستوران‌های سنتی یزد با فضای دلنشین و امكانات درجه یک خود، از اماكن محبوب توریست‌ها و گردشگران هستند كه می‌توان با شركت در تور یزد گردی و همراهی با سایر علاقه‌مندان، سری به این كافه‌های زیبا زد و از خدمات باكیفیت‌شان بهره‌مند شد.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi