https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

جاهای تفریحی یزد

تاریخ ثبت : 23 فروردین 1397 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  سفر به یزد  »  جاهای تفریحی یزد
جاهای تفریحی یزد جاهای تفریحی یزد

جاهای تفریحی یزد

شهر کویری یزد با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌شمار خود، از شهرهای محبوب گردشگران است كه در فصل‌های مختلف سال، موردتوجه مسافران و توریست‌هایی از اقصی‌نقاط ایران و جهان قرار می‌گیرد. امروزه در میان اماكن تاریخی و فضای طبیعی یزد، جاهای تفریحی متعددی نیز به چشم می‌خورد كه فرصت استراحت و گذراندن لحظات شادی را برای گردشگران فراهم می‌آورد. با ما همراه باشید تا با محبوب‌ترین جاهای دیدنی یزد و تفریحات و امكانات آن‌ها آشنا شویم.

پارک های یزد

پارک‌ها و بوستان‌ها، مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت و ایجاد تفریح و سرگرمی می‌باشد که یکی دیگر از مهیج‌ترین لحظات سفر، علاوه‌بر بازدید از اماکن دیدنی و خرید از بازار؛ رفتن به مراکز تفریحی و ورزشی است.

اصلی‌ترین پارک‌های یزد شامل: پارک شادی،پارک بزرگ شهر، پارک شهدا، پارک هفت تیر، پارک غدیر و پارک کوهستان می‌باشد. پارک شهدا با وسعت ۲۵۵ هکتار، بزرگ‌ترین پارک در یزد به شمار می‌رود؛ این پارک سرسبز بزرگ امکاناتی نظیر زمین‌بازی کودکان، آب‌نما، زمین والیبال، غرفه‌های رفاهی و تفریحی، ساختمان اداری، آبخوری و سرویس بهداشتی می‌باشد.

پارک کوهستان نیز یکی از پررونق‌ترین فضاهای سبز شهری یزد محسوب می‌شود که در فصل گرم تابستان، به‌ویژه در شب پناهگاهی خنک و نشاط‌آور برای علاقه‌مندان به طبیعت است.

پارک های یزد

سرزمین های شادی در یزد

شهربازی یا سرزمین شادی، ازجمله مکان‌های پرهیجان هستند که از وسایل سرگرمی و تفریحی تشکیل‌شده که نسبت به پارک‌های شهر، از وسایل مجهزتر و متنوّع‌تری برخوردارند.

شهربازی سرزمین ستاره ها با مساحت ۲۰۰۰ مترمربع، اولین و بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده استان یزد می‌باشد که به بزرگ‌ترین باشگاه واقعیت مجازی تجهیز شده است.

شهربازی شادینو با مجهّز بودن به وسایل تفریحی نظیر بیلیارد، فوتبال دستی، ماشین شارژی، ترامپولین، استخر توپ، قطار کودک، تاب و سرسره بازی، قصر بادی، دارت و... توانسته محیطی شاد و امن را برای کودکان و حتی بزرگ‌سالان به وجود بیاورد.

باشگاه جنگ ستارگان یزد، بولینگ سپهر، شهر بازی شادی، شهر بازی پونی پارک و... ازجمله سرزمین شادی یزد هستند که افراد در هر سن و سالی می‌توانند در آن بازی‌های متفاوت را تجربه کرده و لذت ببرند.

شهربازی در یزد

پینت بال در یزد

ورزش پینت‌بال به‌عنوان تفریحی جذاب و پرهیجان، در یزد نیز طرفداران خاص خود را دارد و همین امر موجب شده كه چندین باشگاه پینت‌بال در سراسر شهر یزد، جهت حضور جوانان و نوجوانان و سایر علاقه‌مندان دایر شود. از محبوب‌ترین مراكز پینت‌بال یزد باید به باشگاه تكاور در منطقه صفائیه اشاره كرد. همچنین باشگاه‌های پینت‌بال مقاومت، پینت بال سلحشور و پینت بال ستارگان شرق نیز از دیگر مكان‌های مفرح و پرطرفدار در یزد به شمار می‌روند.

جاهای تفریحی یزد

مجتمع های تفریحی گردشگری یزد

در شهر یزد علاوه‌بر جاذبه‌های تاریخی، مکان‌های تفریحی بی‌نظیری نیز وجود دارد که در زمان سفر به این شهر می‌توان از آن‌ها بهره برده و سفری خاطره‌انگیز را خلق کرد.

مجتمع گردشگری ارم تفت، مجتمع گردشگری هفت شهر مهریز، مجتمع تفریحی و گردشگری چشمه بوز، دهکده توریستی فروردین اردکان، مجتمع گردشگری بام هفت چشمه تفت، مجتمع مهنور یزد و... از مهم‌ترین مراکز تفریحی- گردشگری استان تلقی شده که اکثراً دارای فضای سبز، آلاچیق، رستوران، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی و دیگر امکانات هستند که به‌منظور رفاه هرچه بیشتر گردشگران ایجادشده‌اند.

مجتمع های تفریحی گردشگری یزد

مراکز فرهنگی-هنری یزد

یکی دیگر از مهیّج‌ترین لحظات سفر، علاوه‌بر بازدید از اماکن دیدنی و تفریحی؛ رفتن به مراکز فرهنگی و هنری است که لذت سفر را دوچندان می‌سازد.

سینما تک یزد، با داشتن پنج سالن مجهّز و همچنین سینما جام جم با داشتن چهار سالن، جزو سینماهای یزد هستند که در آن‌ها جدیدترین فیلم‌های ایرانی با ژانرهای مختلف کمدی، اجتماعی و درام برای قشرهای مختلف، با همه سلایق به نمایش گذاشته می‌شود.

سالن استراحت، سرویس بهداشتی، نمازخانه، رستوران، کافی‌شاپ و... ازجمله امکانات خوب سینماهای یزد می‌باشد که در جهت رضایت مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته‌شده است.

در حال حاضر سه سالن تئاتر فعال نیز در یزد وجود دارد: تالار هنر، تالار شرف‌الدین علی یزدی، تالار حوزه هنری.

سینما و سالن های تئاتر یزد

مجموعه های آبی یزد

کهن بوم یزد، با داشتن مجموعه‌های آبی و استخرهای فراوان، سعی کرده است که همواره گرما و عطش را از تن مردمان کویر یزد و میهمانان خود زدوده و خنکی و شادی را برای آنان به ارمغان آورد.

موج های آبی رضوانشهر، با ۷ هزار مترمربع مساحت که بزرگ‌ترین مجموعه آبی جنوب شرق کشور است و مجموعه آبی مهنور ازجمله مجموعه‌های آبی شهر یزد به شمار می‌روند که دارای سرسره‌های مختلف تونلی و سرباز، چاله فضایی، استخر موج، رودخانه سرباز، سونا و جکوزی و استخر تفریحی و کافی‌شاپ هستند که برای رفاه و شادی هر چه بیشتر گردشگران ایجادشده‌اند.

استخر فرهنگیان، زمزم، مهنور، مهتاب، آفتاب، لاله، طلاییه، عدالت، کوثر، هتل داد و... جزو استخرها و مجموعه‌های آبی در شهر کویری به شمار می‌روند.

مجموعه های آبی یزد

کمپ های کویری یزد

کویر به‌عنوان مکانی آرامش‌بخش و اسرارآمیز، این روزها طرفداران زیادی پیدا كرده و علاقه‌مندان بسیاری را از گوشه و كنار دنیا به سوی خود می‌كشاند. استان یزد با كویرهای منحصربه‌فرد و جذاب خود، از ظرفیت بالایی در ارائه خدمات كویرنوردی برخوردار است و از همین رو، كمپ‌های كویری متعدد و باكیفیتی در مناطق مختلف آن به چشم می‌خورد. برخی كویرهای معروف یزد شامل کویر کاراکال، کویر عقدا، کویر هفت‌سنگ، کویر درانجیر یا کویر بافق و... می‌باشند که با کمپ‌های کویرنوردی شباهنگ، باران، هفت‌سنگ، سندباد، شن و شادن و کمپ کویری شهید برزگری و همچنین مجتمع گردشگری و توریستی شهر آفتاب، همه‌روزه به ارائه خدمات مختلفی به مهمانان خود می‌پردازند.

برای بهره‌مندی از فرصت تفریح و گردش در كویرهای یزد می‌توان ضمن شركت در تور یزدگردی، با دیگر علاقه‌مندان همراه شد و به انجام تفریحاتی نظیر شترسواری، موتورسواری، ترانسفر، سافاری، رصد ستارگان، نوشیدن چای ذغالی، خوردن سیب‌زمینی آتشی و... در کمپ‌های كویری استان پرداخت.

کمپ های کویری

مراکز خرید یزد

خرید سوغاتی یا هدیه و همچنین محصولات مختلف و ملزومات سفر، جزء جدایی‌ناپذیر بسیاری از سفرهای داخلی و خارجی است كه در اغلب موارد، به عنوان یک تفریح بی‌نظیر و محبوب نیز شناخته می‌شود. همین امر موجب شده كه اطلاع یافتن از مراكز خرید شهرهای مختلف، برای گردشگران و توریست‌ها اهمیت زیادی پیدا كند.

شهر یزد نیز طی سال‌های گذشته و به‌ویژه پس از جهانی‌شدنش، با خیل عظیم گردشگران ورودی به این شهر مواجه بوده كه موجب رونق مراكز تجاری و بازارهای شهر گردیده است. در این شهر می‌توان بازارها و بازارچه‌های سنتی یا مراكز و مجتمع‌های تجاری مدرنی را دید كه به عرضه انواع محصولات مختلف می‌پردازند.

از محبوب‌ترین مراکز خرید یزد باید به بازار خان با قدمت قاجاری آن اشاره كرد که علاوه‌بر کالاهای گوناگون، محل عرضه هنر دست زرگران و مسگران یزدی نیز می‌باشد. پاساژ کویتی‌ها نیز با وجود قدمت نه‌چندان زیاد، جزو مراكز اصلی خریدوفروش طلای یزد محسوب می‌گردد. از دیگر مراکز خرید مدرن این شهر می‌توان پاساژهای صدف، آریا و ستاره را نام برد که امكان تهیه انواع پوشاک، كیف و كفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و... از آن‌ها وجود دارد. درصورت تمایل به خرید موبایل و تجهیزات رایانه‌ای، بازارهای شهاب، امیر و علاءالدین گزینه‌های بسیار مناسبی به شمار می‌آیند.

علاوه بر موارد ذكرشده، هایپراستار خلیج‌فارس یزد نیز به عنوان یكی از جدیدترین فروشگاه‌های بزرگ شهر، انواع ملزومات روزمره همچون مواد غذایی، پوشاک و... را با بهترین برندها، به مشتریان خود عرضه می‌كند.

جاهای تفریحی یزد

رستوران های یزد

رستوران‌های سنتی یزد ازجمله اماكن محبوب مسافران و توریست‌هایی هستند كه برای صرف یک وعده غذای لذیذ ایرانی و یزدی یا خوردن غذاهای اروپایی در دل بافت سنتی یزد، خود را به این رستوران‌ها می‌رسانند. در دل شهر یزد و به ویژه بافت تاریخی آن، رستوران‌های پرطرفداری وجود دارد كه بسیاری از آن‌ها درون خانه‌ها و عمارت‌های قدیمی بنا شده و دارای فضایی سنتی و دلنشین می‌باشد. برخی از این رستوران‌ها شامل رستوران مشیرالممالک، رستوران سنتی حمام خان، رستوران شاه مردان، رستوران خوان دوحد یزد، رستوران خانه پدری و... می‌شوند. همچنین كافه و رستوران‌های مدرن و امروزی یزد نیز با منویی گسترده از انواع غذاهای ایرانی و خارجی، به استقبال مهمانان خود می‌روند كه ازجمله آن‌ها باید رستوران سزار یزد، رستوران عمارت وكیل، رستوران رس، رستوران ملل یزد و... را نام برد.

جاهای تفریحی یزد

استقبال روزافزون گردشگران و علاقه‌مندان از حضور در شهر یزد و بازدید از جاذبه‌های تماشایی آن، موجب رونق اماكن تفریحی، تجاری، فرهنگی و... یزد شده است؛ به طوری كه در سفر به یزد می‌توان فهرست متنوعی از مكان‌های محبوب و پرطرفدار را پیش روی خود قرار داد و بنابر سلیقه دلخواه خود، از خدمات این مراكز تفریحی لذت برد. اگر تمایل دارید درباره اماکن گردشگری و توریستی یزد بیشتر بدانید، به صفحه جاهای دیدنی یزد مراجعه کنید.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi