https://gotoyazd.com

با ما تماس بگیرید : +98 (35) 3728 3090

رزرو هتل یزد

هتل ارگ جدید یزد

دیدنی های یزد در شب

تاریخ ثبت : 05 آذر 1398 صفحه اصلی  »  وبلاگ  »  سفر به یزد  »  دیدنی های یزد در شب
دیدنی های یزد در شب دیدنی های یزد در شب

اگرچه شهر یزد، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی داره كه همیشه موردتوجه گردشگران و علاقه‌مندان قرار می‌گیره؛ دیدنی‌های یزد در شب و شگفتی‌های بی‌نظیر مناطق كویری این شهر هم بر كسی پوشیده نیست. كافیه یه شب توی كوچه‌پس‌كوچه‌های تاریخی شهر قدم بزنین تا از تماشای جاهای دیدنی یزد به وجد بیاین؛ یا این‌كه توی خیابون‌های پرهیاهوی سرتاسر شهر رانندگی كنین و برای صرف شام یا میان‌وعده به سراغ رستوران‌ها و كافی‌شاپ‌های محبوب یزد برین. اگه شما هم شب‌گردی در یزد همراه با خانواده و دوستانتون رو انتخاب كردین، پس با ما همراه بشید تا بهترین دیدنی‌های یزد در شب رو به شما معرفی كنیم.

رستوران های یزد

یک شام خوشمزه در یک رستوران مطمئن و خوب می‌چسبه. رستوران عمارت وکیل از رستوران های یزد واقع در میدان ابوذر، گزینه بسیار مناسبی برای هر فرد مشکل‌پسند با هر نوع سلیقه و طبع غذاییست که در یزد به دنبال رستورانی ایده‌آل می‌گرده، این رستوران در سه‌طبقه مجزا با منویی متنوع از غذاهای ایرانی، عربی، اگرچه شهر یزد، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی داره كه همیشه موردتوجه گردشگران و علاقه‌مندان قرار می‌گیره؛ دیدنی‌های یزد در شب و شگفتی‌های بی‌نظیر مناطق كویری این شهر هم بر كسی پوشیده نیست. کافیِ یه شب توی كوچه‌پس‌كوچه‌های تاریخی شهر قدم بزنین تا از تماشای جاهای دیدنی یزد به وجد بیاین؛ یا این‌كه توی خیابون‌های پرهیاهوی سرتاسر شهر رانندگی كنین و برای صرف شام یا میان‌وعده به سراغ رستوران‌ها و كافی‌شاپ‌های محبوب یزد برین. اگه شما هم شب‌گردی در یزد همراه با خانواده و دوستانتون رو انتخاب كردین، پس با ما همراه بشید تا بهترین دیدنی‌های یزد در شب رو به شما معرفی كنیم. ایتالیایی، گیاهی و فست‌فود پذیرای مردم بومی و مسافران هست.

رستوران ایتالیایی دراگون یزد، رستورانی ایتالیایی واقع در صفائیه یزد هست که طعم پیتزاها و ساندویچ‌هایش عالیست. پیشنهاد می‌کنیم حتماً امتحان کنین و از یه شام خوشمزه در این رستوران دل‌نشین لذت ببرین.

رستوران عمارت وکیل

پارک های یزد

اگر قصد دارید تا شب را در مکانی زیبا و چشم‌نواز به سر ببرین و از امکانات پارک‌های یزد استفاده کنین و یا حتی چادر بزنین، می‌تونین پارک کوهستان را انتخاب کنین. این پارک در مسیر جاده تفت به یزد احداث شده و امکانات تفریحی و رفاهی زیادی داره؛ ازجمله دریاچه مصنوعی، شهربازی، آلاچیق‌های زیبا، محل چادر زدن برای مسافران، پیست اسکیت و موتور و ماشین‌های کوچک، آبشار مصنوعی، پارکینگ، بوفه و ساندویچ‌فروشی. همچنین در تموم پارک، درخت‌کاری و چمن‌کاری شده که فضای فرح‌بخشی را به‌وجود آورده.

یکی دیگه از پارک‌هایی که می‌تونین بعد از کلی گشت‌وگذار در اون استراحت کنین و چادر بزنین، پارک هفت‌تیر واقع در خیابان کاشانی یزد هست که به شما پیشنهاد میدیم. این پارک در شب، مملو از جمع‌های خانوادگی و دوستانه هست که در هوای مطبوع و فضای زیبای پارک که در شب دل‌انگیزتر هم شده، به پارک اومدن و ساعاتی را فارغ از هیاهوی روزمره می‌گذرونن.

پارک آزادگان در منطقه صفائیه یزد هم برای یه شب‌نشینی فوق‌العاده هست. پارک آزادگان با در نظر گفتن فضایی وسیع و چیدمانی عالی، یکی از بهترین پارک‌های یزد در شب هست که علاوه‌بر فضایی دل‌نشین برای دورهمی‌های دوستانه، یک محیط مناسب هم برای بازی‌های گروهی داره؛ مسأله‌ای که جوانان زیادی را به این پارک کشیده.

پارک های یزد

کافی شاپ های یزد

در بافت تاریخی و سنتی یزد، علاوه‌بر این‌که می‌تونین قدم‌زنان در شب از اماکن و صنایع‌دستی یزد دیدن کنید و از نورپردازی‌های بافت تاریخی لذت ببرین، می‌تونین به کافی‌شاپ‌های سنتی بی‌نظیر و دل‌نشین آن هم رفته و اوقات خوشی را در اونجا سپری کنین. ازجمله کافی‌شاپ‌های یزد معروف در بافت قدیمی و سنتی یزد؛ کافه ناردون، کافه فوکا و کافه بام هست که هر سه در نزدیکی مسجد جامع یزد قرار گرفتن و فضایی وصف‌نشدنی را به تصویر می‌کشن.

کافه ناردون، فضایی خشتی و دوست‌داشتنی داره که یه ویژگیش، داشتن اغلب غذاها و نوشیدنی‌های گیاهی هست.

کافه‌رستوران فوکا با منوی فارسی_انگلیسی و نوشیدنی‌های سرد و گرم، جایگاه قابل‌توجهی در بین گردشگران و توریست‌های منطقه مسجد جامع پیدا کرده که به یکی از گزینه‌های عالی برای شب‌نشینی تبدیل شده است.

کافه‌رستوران بام یزد، یک رستوران سنتی با غذاهای سنتی هست که اگر شما شب به این مکان بیاین، می‌تونین کنار پنجره‌هاش بشینین و نمایی زیبا از مناره‌های مسجد جامع یزد، چراغانی خیابان و مغازه‌های صنایع‌دستی را ببینین.

در کافه هنر هم که در بافت قدیم یزد و منطقه فهادان قرار گرفته، شما می‌تونین با صرف هزینه‌ای اندک، از روی محوطه پشت‌بام عکاسی کنین و از غروب دل‌انگیز و بافت تاریخی یزد که کاملاً به آن اشراف دارین، لذت ببرین همچنین یک شب خاطره‌انگیز را برای خودتون رقم بزنین.

کافه دات، کافه‌ای مدرن در بلوار دانشگاه یزد هست که پیشنهاد میدیم اگر طرفدار کافه‌های مدرن هستید، حتماً به اینجا یه سر بزنین و در شبی دل‌انگیز، یه حال خوب رو تجربه کنین.

کافه های یزد

بافت تاریخی یزد

شهر یزد، به‌عنوان اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان شناخته شده که سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کنه. در ادامه به معرفی معروف‌ترین مناطقی که جزو بافت سنتی یزد هستند و نما و فضایی دل‌انگیز در شب دارن، می‌پردازیم.

کافه ناردون یزد

خیابان مسجد جامع یزد

خیابان مسجد جامع، یک خیابان زیبا و دل‌نشین در شهر یزد هست و در انتهای آن، مسجد جامع یزد قرار گرفته؛ مسجدی که مناره‌های نورپردازی‌شده و فیروزه‌ایش از دور پیداست. در دو طرف خیابان، شما می‌تونین از مغازه‌های صنایع‌دستی دیدن کنین و با پیاده‌روی در کوچه‌پس‌کوچه‌های خشت‌وگلی و ساباط‌ها، دیوارهای خشتی، مغازه‌های صنایع‌دستی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های سنتی آن به ذوق بیاین.

یکی از دیدنی‌های بافت تاریخی یزد که نورپردازی فوق‌العاده‌ای داره و تماشای آن آرامش خاصی به آدم می‌ده، بقعه سید رکن‌الدین هست که در نزدیکی مسجدجامع قرار گرفته؛ اگه از پشت‌بام کافی‌شاپ‌های اطراف به این دو اثر تاریخی و تماشایی نگاه کنین، چیزی جز زیبایی به چشمتون نمیاد...

خیابان مسجد جامع

منطقه فهادان یزد

محله فهادان، از قدیمی‌ترین مناطق یزد هست که مدرسه ضیائیه (زندان اسکندر)، موزه سکه و مردم‌شناسی حیدرزاده و بقعه دوازده امام را در خود جای داده. نورپردازی خاص بقعه ۱۲ امام و زندان اسکندر و پارکی که در روبروی این بناها قرار گرفته، هر گردشگری را به خود جذب می‌کنه.

همچنین یکی دیگه از آثاری که برای شب‌گردی در بافت تاریخی لذت‌بخشه، خانه لاری‌ها است که در فاصله ۳۰۰ متری زندان اسکندر ساخته شده و گردشگران و بازدیدکنندگان می‌تونن ضمن پیاده‌روی در بافت قدیمی فهادان علاوه‌بر لذت بصری و زیبایی‌شناسانه‌ای که می‌برن، هم‌زمان از چند مکان نیز دیدن کنن.

فهادان یزد

شب‌های زیبای یزد به‌خاطر آب‌وهوای مطلوب و خنک این شهر در ساعات پایانی روز، همیشه جاذبه‌های تماشایی زیادی رو پیش روی مسافران و گردشگران قرار می‌ده و لحظات خاطره‌انگیزی رو برای همه رقم می‌زنه. شما هم درصورت تمایل، می‌تونین با شركت در تور یزدگردی و همراه شدن با افراد مشتاق دیگه، یه شب‌گردی لذت‌بخش و متفاوت رو توی بافت تاریخی یزد تجربه كنین و از دیدنی‌های بی‌شمار شهر لذت ببرید.


پرسش و پاسخ


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید


جهت ثبت نظر ، ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید
ENamad logo-samandehi